Veelgestelde vragen

FAQ

Veel gestelde vragen en antwoorden

Wachten tot het einde van het jaar is niet nodig. Ofschoon het achteraf inlezen meer werk is, zullen wij geen extra kosten in rekening brengen en blijven de jaarkosten gelijk. Je draait dan direct mee met onze oplossing, waarmee je tijd en geld bespaart.

Jazeker! De leercurve om digitaal je boekhouding te doen is bij ons heel kort. Je past alleen een paar dingen aan in je dagelijkse werkzaamheden (zoals inkoopnota’s doorsturen naar ons e-mailadres), waarna je geen omkijken meer hebt naar je boekhouding.

Sinds 1 november 2015 geldt de wet op de Micro-onderneming. Dit betekent dat voor 90% van de ondernemingen een jaarrekening niet meer verplicht is. Daarnaast ben je altijd bij. Dit betekent dat we aan het einde van het jaar alleen nog de fiscale optimalisatie toepassen en je aangiftes (en bij BV: publicatie jaarstukken Kamer van Koophandel) verzorgen, waarmee je verplichtingen naar de Belastingdienst en Kamer van Koophandel zijn geregeld.

Als je binnen de 360 facturen per jaar blijft zullen er geen extra kosten zijn (en anders zijn de extra kosten 75 eurocent per factuur). Alleen wanneer je advies wenst over bijvoorbeeld bedrijfsovername, overgang van eenmanszaak naar BV of advies bij financiering, dan zijn er meerkosten. Deze zullen alleen in rekening worden gebracht nadat jij hiervoor toestemming gegeven hebt.

Waarschijnlijk omdat je huidige accountant/ administratiekantoor deze omzet niet wil verliezen. Wij zijn momenteel het enige bedrijf in Nederland dat dit actief promoot naar bedrijven.

De overheid is daar erg onduidelijk over.

In de brochure ‘Uw geautomatiseerde administratie en de fiscale bewaarplicht’ van de Belastingdienst staat uitgelegd dat u onder bepaalde voorwaarden gescande facturen mag weggooien.

Echter wanneer je deze brochure doorleest, blijkt echter niet dat je de “brondocumenten” mag weggooien.

Ons advies is om de bonnen dus nog wel te bewaren. Zodra de overheid helderheid heeft verschaft zullen we dit laten weten.